(majdnem) megvettem ezt a lemezt . since 2003

2008.10.13. 14:34 izborn

sheryl crow - detours

Címkék: **** vállalom rakenroll

01. God Bless This Mess
02. Shine Over Babylon
03. Love Is Free
04. Peace Be Upon Us
05. Gasoline
06. Out Of Our Heads
07. Detours
08. Now That You're Gone
09. Drunk With The Thought Of You
10. Diamond Ring
11. Motivation
12. Make It Go Away (Radiation Song)
13. Love Is All There Is
14. Lullaby For Wyatt
 

Divatos dolog az amerikai country izű szoft-rockot szapulni, hogy nem tesz hozzá újat, hogy idejét múlt, önismétlő, valamint suttyó, mint egy kanzaszi motel izzadt hónaljú tulaja. Na, én ezt leszarom. Suttyó is vagyok, néha izzad is a hónaljam, és egyre inkább ismétlem önmagam. Ismétlem önmagam. Így hát bevallhatom: Sheryl Crow kedvencem, és a Home az egyik legjobb szám, amit valaha női dalszerző írt. Volt Sheryl Crow-s, kinyúlt hosszúujjú pólóm is, legalább 8 évig hordtam, örömmel, valamint majdnem elmentem a balatoni koncertjére is, ha nem vizsgáztam volna másnap szerveskémiából.

Az előző lemezeit már nem nagyon ismertem, 1996-ban feladtam, sajnos a gyöngyszemeket rejtő Globe Session-t is csak most kaptam meg, és persze félelmeim jogosak voltak, az ezredfordulón valami történt vele. Vegyes érzelmek, esélyadás, mint az Alanis Morrisette-tel történt, lássuk, mi lesz. Volt mindez megjelenéskor, végighallgattam, oké. Aztán most megint előkerült. Talán pont a Gasoline miatt. 

És jó. Rendben van, visszarepít 95-be, Bill Botrell tényleg klassz, hogy visszatért mellé, hallom, mint ahogyan azt is, hogy Botrell is tanult. A tompa kalipszórádiósra hangmérnökölt start, majd utána a húrokba csapás, hammonddal, kieresztett hanggal, blues-zal. És így tovább a néhol beatlesesen szép dallamok mentén. Persze, svungot ad nekem is, hogy "na, ezt a számot mondjuk le merném simán tolni a roadmovie-ban is", mert néhol annyira countrys, hogy az már klassz. Meg aztán ott a Gasoline, aminek naív szövegétől elvonatkoztatva, isteni kis zúzós Crow-bluest kapunk. De amúgy is, miről szóljanak a számok, ha nem szerelemről, lehet-más-a-politikásan világról, (jójó, hippi, az én hippi énem itt éli ki magát) apokalipszisről, gyermekről.

Szeretem Sheryl Crow-t, sajnálom. Gyertek, fikázzatok nyugodtan. Vállalom.

komment

süti beállítások módosítása