(majdnem) megvettem ezt a lemezt . since 2003

2009.04.30. 11:31 izborn

Prológ a Dzihan & Kamien-hez

Címkék: szolgálati ottvoltam vállalom

2001 nyarán mind ottvoltunk a Citadella tetején, hol a párkányon láblógatva, hol a tűz körül seggetrázva a Commodores-ra, majd 2002-ben az egészet pár új dallal újrahúzva, az ujjlenyomat Gran Riservával. A mai napig meg-meghallgatom, zseniális szettek, lassan zúznak de mégis feszesek, nekem a tökéletes partizene, ahol nagyrészt 100 bpm alatt marad a testmozgás. Aztán jöttek újra meg újra, hol zenekarral, hol csak DJzni, Sopronban, Balatonon beugróra, Citadellán (ahol kijöttek a rendőrök:), Vasúttörténeti Parkban vagy akár a Maditával a hajó szülinapján, és bár rendre hoztak jó számokat is, mindnek hakniszaga volt, mindig kérdezgettük, hol van már az új lemez?

Merthogy 2002 óta a srácok mindennel foglalkoztak, csak új zenékkel sem. Volt itt kiadóalapítás, török havernak készített lemez, két album Vlado Dzihan feleségének, dzsezzfeldolgozás, remixalbum, hóbelebanc, csak saját zene nem. És időközben szitokszóvá vált a Nu Jazz. Suhaid félúton jár a pszichedelia és a hip-hop közt, feri tinilányok verőereit vagdossa, bp brazil nőket hallgat, e bármilyen The Akármizért rajong, én meg... fogalmam sincs, hova tegyem magam közöttük. A lounge, a nujazz, a downtempo hét éve halott, a szempleralapú zene annyira 1.0, az electroclash is ciki már, torzítógitáros tombolás is a tinik kiváltsága, és a retró is lefutott már tavaly.

Szóval, amikor bp írta, hogy van új Dzihan & Kamien, akkor kiröhögtem. Mint ahogyan nem hiszem el -bár éjjelente álmondom róla-, hogy kijön valaha az új Avalanches. A Jazzanovának elég jól sikerült újrajátszania, na de Dzihan&Kamien 2009? Beégetik magukat samplerezett thieveryvel? Vagy szalonjazzelnek egyet, tehetségtelenül? Vagy mérhetetlenül bosszantó, unalmas világzenébe menekülnek? Mit játszat Dzihan & Kamien 2009-ben? Mindenre számítottam, csak ilyenre nem.

komment

süti beállítások módosítása