(majdnem) megvettem ezt a lemezt . since 2003

2005.03.23. 10:07 izborn

Barbara Hendricks és a Magnus Lindgren Quartet
Budapesti Tavaszi Fesztivál,
Nemzeti Hangversenyterem
2005. március 22.

"Jazz Project"
- Cole Porter,
- Duke Ellington és
- George Gershwin művei

Barbara Hendricks
Magnus Lindgren

Barbara Hendricks operaénekesnő dzsesszt ígért és vérbeli dzsesszt adott:
teljes odaadással, szakértőként ízlelte Cole Porter, Duke Ellington és
Gershwin darabjait, míg a Magnus Lindgren Quartet a maga profizmusával
kísérte a koncertet a Nemzeti Hangversenyteremben. Koncert után a művésznő
dedikált az ott maradó közönségnek. Egyébként a koncert előtt Barbara
Hendricks találkozott Zimányi Zsófiával, a BTF igazgatójával, akivel
arról beszélgettek, hogy a művésznő 2006-ban egy dalesttel térhetne vissza
a fesztiválra.
festivalcity.hu

Nem számítottam rá, hogy ennyire jó lesz. Tudtam, hogy Barbara Hendricks óriási énekesnő, és hogy a Mignuslignus is jó jazzt játszó jazzzenész (lásd Koop: Soul for Sahib), arra is számítottam, hogy bizony jó akkusztikájú lesz a terem, de áll-leeséses, 'permanens lúdbőrre' senki nem készül fel.

Barbara Hendricks, az ünnepelt operaénekesnő leugrott a jazzkocsmás fiatal barátaihoz, hogy "ugyan már, játsszuk el másoknak is azt, amit néha itt szoktunk". És eljöttek, ide, Pestre, a világ egyik legjobb hangversenytermébe, és megtöltötték muzsikával. Mignuslignusék nyomták a jójazzt, újítva a régen ismert sztenderdeket, úgy, ahogy nagy zenészek szokták, Barbara pedig játszadozott csak a hangjával, mély fekvésben Ellát idézte, magasban meg Callast, föl-le, föl-le, ide-oda a két hangszín között, vidáman, lazán, vagy éppen könnyekig meghatóan, néha táncolt egyet, vagy dívásan leült a díványra a zongora mellett, a végén pedig egyedül zengette meg az Oh, Freedom-mal az egész toronyház méretű termet.

Libabőrös mosoly és könnyek, jazz és opera, fekete és fehér, idős és fiatal, óriási élmény, úgy bánom, hogy nem ült mellettem sem Nzanga, sem Spityu, őrülten élvezték volna.

Update: sem nzanga, sem spityu nem vállalta, hogy őrülten élvezték volna. Szerintük nem müködik az "operaénekesnő jazzt énekel" műfaj, hasonlóan a "klasszikusok popritmusban"-hoz vagy a "princess" zenekarhoz. Anyám szerint - aki egy hete járt ott - meg rossz az akusztikája a teremnek. Ezek ellenvéllemények.

komment

süti beállítások módosítása