(majdnem) megvettem ezt a lemezt . since 2003

2006.03.22. 09:18 izborn

Béjart Ballet - Mozart and Queen

Címkék: ottvoltam szar *

Budapesti Tavaszi Fesztivál
2006. március 21.

Szeretem a zenét, azt hiszem, értek is hozzá, szeretem a jó filmeket, tudok közülük is szelektálni, de a táncművészet nem az én műfajom. Azt hiszem, tegnaptól oszthatom Ede barátom véleményét: a balett akkor sem más, mint hogy emberek zenére nagyon bonyolult ugrálásokat végeznek, aber na und?

Nem értettem, talán csak két installációt, amiben ott volt a humor, nade a többi nem volt más, mint zenés szalagavatós lepedőlengetés meg meleg férfiak kockában szorongása a Radio Gaga-ra.

Merhogy Queen. És a Queen-nek is főként az utolsó lemeze. Igen, a halálból kovácsolt aranylemez, a Made in Heaven, meg az elmaradhatatlan Bohemian Rhapsody, ami igazán elmaradhatott volna. Pár, régi ismeretlenebb Queen szám (Night at the Opera lemezről) mutatta csak, hogy milyen izgalmas is volt valaha ez a zenekar, de mikor már éppen elábrándoztam volna, fejbeBRtak egy Kind of Magic-kel. Queen, a valaha csillogóra aranyozott műanyag bizsu, ami húsz év alatt lepattogzott. Ja, és néha Mozart. Csak úgy. Majd utána mp3-ról kimásolt koncertfelvétel, ordító tömeg hangja, mindennemű fade in nélkül.

A csajom csak az előadás után mondta, hogy a hatezres jegyeket nyertük. Ha ezt tudom, a felénél kimegyünk.

A Béjart Ballet Lausanne Erkel Színház-beli fellépését azonban semmi sem csorbíthatta, bekiabálások és tapsvihar kísérte folyamatosan az előadást, a közönség együtt élvezte a zenét és a ritmust a táncosokkal, és a végén hihetetlen vastapssal köszönte meg a produkciót. A Ballet for Life előadás Freddie Mercury, a Queen néhai énekesének és Jorge Donn, Béjart korábbi táncosa életének állított emléket, akik mindketten AIDS-ben haltak meg: mindez a zene - Queen, illetve Mozart - és az élet, halál, szerelem drámai találkozásának metszéspontján. "Az én balettjeim legfőképpen találkozások: élet és zene, halál és szerelem találkozik, összefutnak azok az emberek, akiknek az élete és művészete újjászületett bennem - az a táncos is újra él, aki régebben voltam, de már közelebb áll a tökéletességhez - mindahányszor megismétlik a balettjaimat.", nyilatkozta darabjáról Maurice Béjart.

Budapesti Tavaszi Fesztivál

Tegnap este a Béjart francia balett előadásán voltunk. Ez valami csoda, amit műveltek. Monsieur Béjart már közel 80 éves, de hihetetlenül kreatív. Számunkra, akik inkább az orosz klasszikus balett hagyományait ismerjük, végtelenül üdítő élmény a mai modern balett elképesztő változatossága, leleménye, frissessége. Queen és Mozart dalokra írt kompozíciót mutattak be fiatalságról, szabadságvágyról, örömről, derűről. Tombolt a közönség.

Fercsi, blogger

3 komment

süti beállítások módosítása